Delicate Baker Welcomes You

Passion motivates us to strive for the best

Friday 27 January 2012

Cheese Tart

Salah satu pencetus yang membuatkan saya nak start baking semula ialah somewhere in 2009 I discovered Raihanna's blog; http://raihannavanilla.blogspot.com/ blog ni share recipe yg sangat banyak! One of d recipes that I tried was Brownie Cheesecake Kukus. From her blog, I found another link to Blueberry Cheese Tart. Bila try both recipes menjadi, rasa happy and semangat nak membaking datang berkobar2 ;)

At that time, dekat kedai Parit Buntar & Bagan Serai ada dua kedai je yg jual bakery ingredients. And both of the kedai x jual filling lagi. Tapi semangat punya pasal, beli jugaklah blueberry jam and managed to try it out. Kawan2 plak ckp tart sedap so from there tanya orang2 dekat situ so barulah tau ada bakery shop in Nibong Tebal yg jual barang2 bakery yang banyak. Although it took me about 30 mins drive nak pergi situ, semangat punya pasal sanggup je. ALhamdulillah, Aleesya yg at that time umur setahun lebih x kacau sangat each time I wanna bake something. And paling penting, she appreciates eveything that I bake.

Daripada x reti buat pattern filling, then google tgk mcm mana org lukis pattern atas tart, sampailah sekarang I'm still in d process of learning to bake something good for hubby n my 2 kids. And to Raihanna, I hope one day you will read this and I hope u know that I'm glad I found your blog ;) Betullah kata orang2 tua, pengikat kasih sayang adalah melalui perut esp makanan yg kita sendiri masak ;)


                                                 1st time buat takde filling jem pun jadi ;)

                                               My fav combination, strawberry & blueberry

No comments:

Post a Comment